Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 61

Emner: Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København (Søn 30.8.15)

  1. #1
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    387

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Oh well. Der er altid næste sæson. Igen.....


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    377

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Ikke længere nogen tvivl:

    STÅLE RAUS!!


  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,568

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Det latterligt så ineffektive vores indlæg og angribere er. Om det er fordi de ikke løber rigtigt for hinanden ved jeg ikke, men det er et eller andet der ikke fungere.

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #4
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    457

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Det er ubegribeligt at vores angribere ikke er i stand til at score på deres chancer. Nu hørte jeg Ståle i FCK Fanradio den anden dag og han mente at man da ikke havde brug for en decideret angrebstræner og til det må jeg bare sige at det gøre vi. Det kan ikke være rigtigt at man med Danmarks på papiret bedste og dyreste trup ikke formår at slå hold som AGF og OB. Det er pinligt og meget tyder på at vi for 3 sæson i træk smider det hele i den første måned af sæsonen! Det er bare ikke godt nok det her!

  6. #5
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    30

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Vi er så dårlige at det er helt ubegribeligt. Endnu gang formår vi at pisse utroligt mange chancer væk, og når vi ikke kan score mod OB som før kampen ellers havde lukket 2 ind i gennemsnit, så er der virkelig noget galt. Der er jo absolut ingen skarphed uanset om manden med bolden er Cornelius, Kusk, Jørgensen m.fl.

    Det værste er næsten den fornemmelse af at sejren forsvinder, hvis bare modstanderen scorer en enkelt. Forstærkningerne er tydelige på papiret, men man skal være optimist for at mene at vi ser markant anderledes ud i forhold til de sidste sæsoners lort.

    Gud hvor er man dog bare uendelig træt af det her pis-bold hver eneste weekend, og det må snart være tid til at man for alvor stiller spørgsmåltegn ved om Ståle kan få det maximale ud af den her trup. Det er i hvert fald ikke tilfældet lige pt.


  7. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,547

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Egentlig en kamp vi kontrollerer ganske fint frem til målet. Håbløs aflevering af Ankersen og dårligt tilbageløb efterfølgende. Jeg var skeptisk, da vi hentede ham og indtil videre har han da heller ikke vist noget, der berettiger en startplads. Nu hvor Cornelius spiller igen, giver det god mening at satse på Remmer, da hans indlæg er klasser over Ankersens.

    Og så er jeg enormt træt af at se os forspilde det ene hjørnespark efter det andet. Udadskruede hjørnespark holder ingen steder, og man bør finde en anden end Augustinsson til at sparke i venstre side. Vi har 11 hjørnespark i dag og bliver ikke farlige på nogle af dem. Det er ikke til at fatte, at man kan have så dårlig en statistik på standardsituationer, uden at det medfører en reaktion fra trænerstaben.

    Endelig er det utrolig bittert, at vi på en dag, hvor bif får et ikke-eksisterende straffe foræret, igen-igen bliver bortdømt af dommeren. Jeg synes virkelig ikke, at vi har været heldige med dommerne denne sæson.

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,568

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Egentlig en kamp vi kontrollerer ganske fint frem til målet. Håbløs aflevering af Ankersen og dårligt tilbageløb efterfølgende. Jeg var skeptisk, da vi hentede ham og indtil videre har han da heller ikke vist noget, der berettiger en startplads. Nu hvor Cornelius spiller igen, giver det god mening at satse på Remmer, da hans indlæg er klasser over Ankersens.

    Og så er jeg enormt træt af at se os forspilde det ene hjørnespark efter det andet. Udadskruede hjørnespark holder ingen steder, og man bør finde en anden end Augustinsson til at sparke i venstre side. Vi har 11 hjørnespark i dag og bliver ikke farlige på nogle af dem. Det er ikke til at fatte, at man kan have så dårlig en statistik på standardsituationer, uden at det medfører en reaktion fra trænerstaben.

    Endelig er det utrolig bittert, at vi på en dag, hvor bif får et ikke-eksisterende straffe foræret, igen-igen bliver bortdømt af dommeren. Jeg synes virkelig ikke, at vi har været heldige med dommerne denne sæson.
    Jeg syntes du beskriver det rigtig godt. Netop Statistikken på dødbolde/hjørnespark er mig en stor gåde. Nu har vi over 3 sæsoner været elendige på dødbolde. Sig mig træner man det ikke ?

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,874

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Herning fører allerede... Aaaaarghhh vi er fucking miles away...

    Ude af Europa. Allerede langt efter Herning. Sæsonen er jo ovre, før den egentlig kom i gang, og Herning har medvind på samtlige cykelstier. Det er kraftstejleme ubærligt.

    Ståle raus!i!i!

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    455

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Danmarks bedste målmand. tjek. Danmarks bedste forsvar, tjek. Danmarks bedste midtbane, tjek. Danmarks bedste angreb, tjek. Hvad mangler der så??????????????????

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Det kan jo undre, at man vælger at udleje den eneste angriber, der rent faktisk var begyndt at have mål i støvlerne (Pourie), selvom man altid kan diskutere baggrunden. Jeg synes, at de bedste FCK angreb har været en stor angriber og en hurtig angriber. Nu insisterer vi på to store.


  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,547

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Det kan jo undre, at man vælger at udleje den eneste angriber, der rent faktisk var begyndt at have mål i støvlerne (Pourie)
    Jeg synes faktisk, at vi mangler Pourie. Nu har jeg aldrig rigtig forstået kritikken af ham, men uanset hvad må man bare erkende, at han kom frem til chancer. Jeg synes ikke, at vores andre spillere bliver farlige på samme måde. De er måske bedre fodboldspillere, men jeg ser ikke det samme målscorerinstinkt i dem. Cornelius skal selvfølgelig have tid til at komme tilbage efter sin skade, men når det er sagt, er det langt fra givet, at han bliver en gevinst for os. Ret beset har han kun præsteret et godt halvår, og selvom han kæmper og i glimt demonstrerer evner, der giver forhåbninger om et uforløst potentiale, er det efterhånden lang tid siden, at han lignede en topscorer.

    Jeg synes også, at vi savner Verbic. Han er mere direkte i sit spil end f.eks. Nicolai Jørgensen, som kan så meget, men ofte bliver en hæmsko, fordi han vil det hele selv.

    Kusk er jeg rimelig fortrøstningsfuld omkring. Han mangler noget fysik og falder i perioder ud af kampene, men han skaber chancer, hver gang han spiller. Og han kommer frem til afslutninger, hvilket vi har manglet fra højrekanten.

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,769

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Forstår heller ikke dispositionen med både Santander og Cornelius. På papiret ligner det en power angreb, men i praksis bliver det for tungt - og hvorfor i det hele taget også prøve? FCM klarer det fint med at veksle mellem 2 boksspillere, hvorfor skal de absolut spille sammen?

    Savner godt nok at man ikke skal eksperimentere hele tiden - det gik jo super godt mod AGF med Toutouh på kanten (ja målene manglede stadig), hvorfor så lige pludselig starte med Cornelius inde der er LANGT fra topformen? Hvorfor lige pludselig skifte Toutouh ind på den centrale midtbane, når han klart har været bedst på kanterne?

    Er sgu bange for at spillerne er for hårdt ramt mentalt allerede - det ligner ikke at spillerne tror på at deres skud vil gå i mål, og så sker det heller ikke. Holdet har VIRKELIG brug for at en eller anden siger 'fuck it' nu skal i bare se. En Amarteytype i angrebet.. NJ er umiddelbart mit bedste bud, men han kan jo for helvede heller ikke gøre det alene.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    429

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Har ikke set kampen i dag, har sjovere ting at se på i øjeblikket. Men min sæson sluttede ved AGF kampen, der var jeg helt sikker på at vi ikke bliver mestre i år.
    Nu taber vi så mod OB og nu er jeg faktisk helt sikker på vi ikke kommer i top 2. Og så siger i sikkert, ro på der er kun spillet 6 kampe, og ja det er der, men det er faktisk kun gået ned ad bakke siden sæson starten.

    Ståle kommer med de samme forklaringer efter hver kamp, "Jeg er tilfreds med spillet blah blah blah", hvis vi ikke scorer nogle mål, kan man aldrig være tilfreds med spillet.

    Kan huske efter en af de sidste kampe der sagde Ståle, at de havde trænet rigtig meget angrebsspil og stort set ingen forsvarsspil, så nu kan vi hverken score eller forsvare.


    Og hvorfor scorer vi så ingen mål:

    Fordi vi har 1spiller der kan lave et indlæg, Ludwig. Ankersen ligner ikke er mand der skal købes fri og hans indlæg ryger på tilskuerpladserne eller til hjørne til de andre. Verbic, Kusk og Nico er alle det man i FM sprog kalder indvendige angriber, de er alle sammen bedst med den modsatte fod, af den side de spiller i, dvs de allesammen går ind i banen og skal enten skyde udefra eller stikke bolden dybt til en angriber, dette ville fungere super hvis vi havde bare en angriber der løber dybt. Vi har bare ikke en eneste, Santander og Cornelius er begge 2 folk der søger ned i banen. Og så er der 4 spillere på et meget lille område, 2 angribere og 2 kant spillere der er løbet ind samme sted. Så skal modtanderen bare lukke ned for Ludwig og så er det angreb stoppet.

    Sådan her angriber vi og det er sku for nemt at lukke ned for når der er ingen der løber dybt.
    2015

    2011


    Da Grønkjær spillede stod han helt nede på kanten af feltet, ved deres venstre back og trak først ind i banen der, det gav mulighed for et overlap til Wendt eller en skud mulighed. nu trækker begge kanter ind lige så snart vi er kommet over midten og det gør bare det hele bliver en stor klump på midten og vores backer kommer ikke til en oplagt indlægs mulighed.

    Vi ses når Ståle smutter.
    Sidst redigeret af Daniel-2100 : 30.08.15 kl. 23:15

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,329

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Daniel-2100 Se meddelelser
    Har ikke set kampen i dag, har sjovere ting at se på i øjeblikket. Men min sæson sluttede ved AGF kampen, der var jeg helt sikker på at vi ikke bliver mestre i år.
    Nu taber vi så mod OB og nu er jeg faktisk helt sikker på vi ikke kommer i top 2. Og så siger i sikkert, ro på der er kun spillet 6 kampe, og ja det er der, men det er faktisk kun gået ned ad bakke siden sæson starten.

    Ståle kommer med de samme forklaringer efter hver kamp, "Jeg er tilfreds med spillet blah blah blah", hvis vi ikke scorer nogle mål, kan man aldrig være tilfreds med spillet.

    Kan huske efter en af de sidste kampe der sagde Ståle, at de havde trænet rigtig meget angrebsspil og stort set ingen forsvarsspil, så nu kan vi hverken score eller forsvare.


    Og hvorfor scorer vi så ingen mål:

    Fordi vi har 1spiller der kan lave et indlæg, Ludwig. Ankersen ligner ikke er mand der skal købes fri og hans indlæg ryger på tilskuerpladserne eller til hjørne til de andre. Verbic, Kusk og Nico er alle det man i FM sprog kalder indvendige angriber, de er alle sammen bedst med den modsatte fod, af den side de spiller i, dvs de allesammen går ind i banen og skal enten skyde udefra eller stikke bolden dybt til en angriber, dette ville fungere super hvis vi havde bare en angriber der løber dybt. Vi har bare ikke en eneste, Santander og Cornelius er begge 2 folk der søger ned i banen. Og så er der 4 spillere på et meget lille område, 2 angribere og 2 kant spillere der er løbet ind samme sted. Så skal modtanderen bare lukke ned for Ludwig og så er det angreb stoppet.

    Sådan her angriber vi og det er sku for nemt at lukke ned for når der er ingen der løber dybt.



    Da Grønkjær spillede stod han helt nede på kanten af feltet, ved deres venstre back og trak først ind i banen der, det gav mulighed for et overlap til Wendt eller en skud mulighed. nu trækker begge kanter ind lige så snart vi er kommet over midten og det gør bare det hele bliver en stor klump på midten og vores backer kommer ikke til en oplagt indlægs mulighed.

    Vi ses når Ståle smutter.
    Jeg mener ikke det du påstår passer. Kusk har vist han sagtens kan slå indlæg. Nicolai har bevist det samme og Ankersen har også slået gode indlæg (omend de for tiden halter). Om Verbic kan slå indlæg må tiden vise. Ludwig slår gode indlæg, men det passer ikke at han er den eneste i truppen der formår dette.
    Dog ligger det til vores taktik, at kanterne ikke skal være hovedansvarlige for indlæggene, da de, som du påpeger, er bedst med modsat fod (altså højrebenet på venstre kant). Men når kanten er modsatbenet, så åbner det op for andre muligheder end hvis kanten var 'retbenet'. Kanten står i den mulighed, at de kan udfordre direkte, spille backen i overlap, trække ind i banen eller spille bolden tilbage. En retbenet kant har ikke samme gode muligheder for, at trække ind i banen og bliver som regel ikke skudfarlig. Kanten kan løbe til baglinien og slå indlæg, spille backen i overlap, udfordre direkte (men med mindre skudfarlighed) eller spille bolden tilbage. Derfor er der nu to spillere der kan slå indlæg, men skudfarligheden er betydeligt nedsat og når vi alligevel ser, at Ludwig og Ankersen sagtens kan komme til indlæg, så mener jeg det er bedre også at have en skudfarlig kantspiller end at have en kantspiller der, essentielt set, kan det samme som backen. Det er naturligvis lidt statisk sat op og simplificeret, men jeg mener, at en modsatbenet kant vil komme til flere farlige muligheder (eller mere direkte muligheder), hvor en retbenet kant primært vil komme frem til indlæg.
    Dertil skal det nævnes, at angrebet ikke stopper hvis backen dækkes og indlæg forhindres - det er her midtbanespillerne skal hjælpe til og holde gang i angrebet, ved at slå en dyb bold, tidligt indlæg eller spille bolden modsat.
    Jeg vil give dig ret i, at vores kanter til tider står for centralt (i for lang tid), men det giver bedre muligheder for dybe bolde (som vi ikke bruger alligevel og ender med sideskift).

    Jesper Grønkjær er et dårligt eksempel, da han kunne bruge begge ben og derfor faktisk kunne spille begge kanter. Han kunne både trække ind i banen og komme til skud eller løbe til baglinjen og komme til indlæg (dertil havde han rigtig godt blik for backen også). Vores kanter trækker nu heller ikke altid ind allerede så snart vi kommer over midten.

    Det virker mest af alt som om din antipati mod Ståle gør, at du ikke ser de positive elementer i taktikken, men kun får fokuseret på de dårlige, hvorfor andre taktikker kommer til at fremstå overlegne.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    429

    Re: Optakt- kamptråd: OB - F.C. København(Søn 30.8.15)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg mener ikke det du påstår passer. Kusk har vist han sagtens kan slå indlæg. Nicolai har bevist det samme og Ankersen har også slået gode indlæg (omend de for tiden halter). Om Verbic kan slå indlæg må tiden vise. Ludwig slår gode indlæg, men det passer ikke at han er den eneste i truppen der formår dette.
    Dog ligger det til vores taktik, at kanterne ikke skal være hovedansvarlige for indlæggene, da de, som du påpeger, er bedst med modsat fod (altså højrebenet på venstre kant). Men når kanten er modsatbenet, så åbner det op for andre muligheder end hvis kanten var 'retbenet'. Kanten står i den mulighed, at de kan udfordre direkte, spille backen i overlap, trække ind i banen eller spille bolden tilbage. En retbenet kant har ikke samme gode muligheder for, at trække ind i banen og bliver som regel ikke skudfarlig. Kanten kan løbe til baglinien og slå indlæg, spille backen i overlap, udfordre direkte (men med mindre skudfarlighed) eller spille bolden tilbage. Derfor er der nu to spillere der kan slå indlæg, men skudfarligheden er betydeligt nedsat og når vi alligevel ser, at Ludwig og Ankersen sagtens kan komme til indlæg, så mener jeg det er bedre også at have en skudfarlig kantspiller end at have en kantspiller der, essentielt set, kan det samme som backen. Det er naturligvis lidt statisk sat op og simplificeret, men jeg mener, at en modsatbenet kant vil komme til flere farlige muligheder (eller mere direkte muligheder), hvor en retbenet kant primært vil komme frem til indlæg.
    Dertil skal det nævnes, at angrebet ikke stopper hvis backen dækkes og indlæg forhindres - det er her midtbanespillerne skal hjælpe til og holde gang i angrebet, ved at slå en dyb bold, tidligt indlæg eller spille bolden modsat.
    Jeg vil give dig ret i, at vores kanter til tider står for centralt (i for lang tid), men det giver bedre muligheder for dybe bolde (som vi ikke bruger alligevel og ender med sideskift).

    Jesper Grønkjær er et dårligt eksempel, da han kunne bruge begge ben og derfor faktisk kunne spille begge kanter. Han kunne både trække ind i banen og komme til skud eller løbe til baglinjen og komme til indlæg (dertil havde han rigtig godt blik for backen også). Vores kanter trækker nu heller ikke altid ind allerede så snart vi kommer over midten.

    Det virker mest af alt som om din antipati mod Ståle gør, at du ikke ser de positive elementer i taktikken, men kun får fokuseret på de dårlige, hvorfor andre taktikker kommer til at fremstå overlegne.

    Tror lige du skal læse mit indlæg igennem igen, alt det du siger "burde" virke, virker ikke pga de fejl jeg har påpeget i mit indlæg.

    1. Begge kanter trækker for tidligt ind, specielt Kusk trækker ind lige så snart vi er kommet over midten, det giver ingen mulighed for langskud(ja han scorede et enkelt på langskud, men han skal tættere på mål før det bliver farligt hver gang)
    2. Indvendige angribere er geniale, der er bare ingen af dem der trækker mod baglinien og slår et indlæg mod en fremadstormende angriber, de har driblet sig igennem hele denne sæson, kan ikke mindes 1 indlæg fra en kant fra baglinien, det er for nemt at dække op for indlæg når de bliver slået midt på modtanderens banehalvdel.
    3. Vi har INGEN angribere der løber dybt, Pourie gjorde det en del gange i de kampe han fik og der blev vi farlige, men ham har vi ikke mere. Dvs fra at have 4 muligheder, Langskud, udfordre direkte, aflevering i dyben og overlap til back, er vi nu nede på 2/4, langskud er ikke længere en mulighed, da de trækker for tidligt ind. Aflevering i dybden er der ingen grund til for der har vi ingen angribere. Så er der udfrodre direkte og overlap tilbage, så forsvaren skal kun tænke på gør han A eller B.

    Jeg sagde allerede til mig selv inden sæsonen gik i gang, at en 4-4-2 med indvendige angriber ikke ville virke(tror du kan finde den i min post historik), indvendige angribere bliver aldrig brugt i en 4-4-2(kun i FCK), de bliver brugt når du har 1 mand på toppen og ja Ståle siger at vi angriber i 4-3-3 og forsvare i etc..., men mod AGF feks. der stod de 2 angribere på linie, så der var de 4-4-2 i både angreb og forsvar.

    Antipati???? Jeg ville da vildt gerne have han lykkedes med sin taktik, men enhver kan da se det ikker virker. Efter kampen i dag sagde han at vi bare var uheldige og vi spillede rigtig godt. hvis man er uheldige i hver kamp, hedder det ikke længere uheldig, så hedder det "der er noget der ikke fungere som det skal".
    Sidst redigeret af Daniel-2100 : 31.08.15 kl. 00:11

  23. De følgende 9 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 87
    Sidste Meddelelse: 02.03.15, 20:19
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (02.03.14 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 109
    Sidste Meddelelse: 05.03.14, 10:21
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AGF (18.08.13 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 62
    Sidste Meddelelse: 19.08.13, 22:35
  4. Optakts- og kamptråd: FC København – BIF (21.10.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 97
    Sidste Meddelelse: 03.11.12, 11:30
  5. Optakts- og kamptråd: FC København - AGF
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 57
    Sidste Meddelelse: 17.08.09, 13:01

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •