Viser resultater 1 til 15 af 2376

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #150
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,111

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Og nu her hvor mørket rammer os hurtigere, så er der også virkelig mange som har glemt deres lygter, og lige så i ved det, man kan på ingen måde se jer, og slet ikke når det regner. Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget paranoia vognmænd rundt omkring i KBH må have, så snart klokken nærmer sig 17-18 stykker. Det er forfærdeligt til tider, at man faktisk skal gætte, om der mon kommer en cykel uden lys, når man svinger til højre. Jeg er pisse ligeglad med, om man bare skal 100m på cykelstien, ned efter 1L mælk. Jeg skal ikke have dit liv på min samvittighed, bare fordi du ikke mener, at lygter er vigtige på en lille tur.
    Og når I nu anskaffer jer cykellygter så både for jeres og vores (bilister) skyld få nogle ordentlige nogen som man også kan se. Dvs ikke de billige lorte lygter fra 80'erne med 2 størrelse C/D batterier som knap nok kan ses på 10 meters afstand. Og SLET ikke de der "dingle lygter" som bare hænger ned fra styret og lyser lodret ned på stien. De er aldeles umulige at se og jeg kan næppe tro, at de på nogen måde er lovlige at bruge som de eneste lygter på cyklen.

    Jeres egen sikkerhed bør være de 100? 200? kroner værd.

    Derudover er mørket heller ikke tiden til at lege Cancellara og fræse med 40-50 km/t på cykelstien. Det tager altså noget længere tid at spotte jer i mørket og endnu sværere at vurdere jeres fart. Husk på at efter vi har orienteret os for cyklister, så skal vi endnu engang også lige se, om der er kommet nye fodgængere til, som vi også skal tage hensyn til, mens vi har luret efter cyklerne. Det er nemt nok i dagslys. Men ikke i mørket. Og endnu værre - mørke og regnvejr. Så er der genskin over alt som gør jeres lygter endnu sværere at se.

    Som Ace siger - det er cylisterne, der ender på skadestuen. Ikke bilisten. Vi prøver at passe på jer. Men pas på jer selv også.

  2. De følgende 5 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •